Середа, 13.12.2017
Судилківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Меню сайту
ТОР-5 новин
«Моя співуча пір’їнка»
Тиждень біології у школі
ТВОРЧИЙ ЗВІТ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ТА ФІЗИКИ
Колективний договір
"З вогнем не жартуй!"
Корисні лінки
Шепетівський райво
ХОІППО
Освітній портал Хмельниччини
Обласні олімпіади
ХОЦНТТУМ
УЦОЯО
РМЦ I*EARN-Україна
Острів знань
Сайт Міністерства освіти і науки молоді і спорту України
Сайт Педагогічна преса
Статистика
Rambler's Top100
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні нас відвідали
Головна » 2014 » Березень » 5 » ЯК ПРАВИЛЬНО ГОТУВАТИСЯ ДО ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
09:15
ЯК ПРАВИЛЬНО ГОТУВАТИСЯ ДО ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
Іспити, як і більшість явищ життя, — явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспити із меншими витратами для свого здоров’я, отримати добрі оцінки та чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.
Іспит можна оцінити як:
«перетравлювання» значного обсягу інформації, яке пов’язано з великим навантаженням на мозок;
значне емоційне напруження та навантаження на нервову систему;
оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.
Страх, що виникає у дитини перед іспитом, пояснюється тим, що вона не лише боїться отримати низький бал, а й осоромитися слабкою, невпевненою поведінкою.

Правила організації вивчення навчального матеріалу
Підготовка приміщення. Перш ніж розпочати підготовку до іспитів, слід обладнати місце для занять: прибрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір тощо. Бажано ввести до інтер’єру жовтий та фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність.
Рівень занепокоєння-рівень вимог. Щоб зменшити рівень тривожності та занепокоєння перед іспитами, вам необхідно активно готуватися протягом тривалого часу. Однак якщо ви мало знаєте, але при цьому маєте високий рівень вимог до себе, пов’язаний зі вступом, ви будете непокоїтеся й хвилюватися. Щоби цього уникнути, необхідно або добре підготуватися, або знизити рівень вимог до себе.
Складання плану. Починаючи готуватися до іс¬питів, корисно скласти план. Спершу слід визначитися, хто ви — «сова» чи «жайворонок», і залежно від цього максимально завантажити рамкові чи, навпаки, вечірні години. Складаючи план підготовки на щодень, треба викинути зі свого лексикону фразу на кшталт «трохи позаймаюся». Доцільно чітко визначити, що саме сьогодні ви викатимете (розділ, тема, питання тощо).
Готуючись до іспитів із будь-якого предмета, доцільно також структурувати матеріал за допомогою планів, схем, причому робити це в письмовому вигляді. Досить часто буває так; вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а починаєте відповідати—і переконуєтеся, що ваша відповідь уривчаста, фрагментарна. Записуючи план відповіді, ви стаєте в позицію людини, яка передає свої знання іншим, тобто робить те, що треба робити, відповідаючи на іспиті.
Налаштування на роботу. Звісно, добре починати, поки ви ще не втомилися, поки свіжа голова, з найважчого, з того, що ви знаєте найгірше. Але буває так, що займатися зовсім не хочеться, немає настрою. У такому разі краще почати з того, що ви знаєте найкраще, що для вас є найцікавішим і найприємнішим. Можливо, поступово ви налаштуєтесь на роботу й зможете подужати й складніші та менш цікаві теми. Спершу слід переглянути весь матеріал і розподілити його так: якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то в перші 2 дні вивчити 70 % усього обсягу інформації, за 3-й день вивчають решту, 4-й день - для повторення вивченого. Складні теми варто чергувати з простими — не обов’язково вивчати всі питання поспіль.
Психологічні закономірності, які варто враховувати: 
«Чинник межі». Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту, середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення особливу увагу слід приділяти середній частині тексту.
Розуміти, а не просто запам’ятовувати. Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, витрачається на 20-30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв. - втрете, а через 8-10 год. - учетверте і ще раз -через добу. Тільки після цього можна бути впевненим, що інформа¬ція міцно запам’яталася. Для поліпшення механічного запам’ятовування дані; цифр, символів необхідно створити яскраві асоціативні образи (бажано, щоб вони були нестандартними та мали зв’язок із контекстом, який ви легко запам’ятовуєте).
Особливість упізнавання. Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, чигав. Тож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто, можна переходити до наступного питання. Насправді ж це - несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме запитання».
Найкраще запам'ятовується те, що є «найближчим»: текст, малюнок, логіка, схема, усне від-творення.
Слід знаходити щось цікаве в найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам'ятовується небагато легше.
Підтримка батьків та друзів - один з чинників успіху. Емоційний батьківський захист - велика під-тримка. перед іспитом. Можна готуватися до іспитів удвох з другом, однокласником, адже одна голова добре, а дві - краще. Такий спосіб підготовки має свої переваги, якщо поставитись до нього відповідально та сумлінно. Вчити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні виступу.
Готуватися можна й так: перший день - самостійне вивчення, другий ^повторення й переказування один одному. Було б добре розділити тему за інтересами, складністю, легкістю засвоєння: один розповідає те, що інший раніше не вивчив.
Розповідати треба чітко, докладно, емоційно. Можна проводити «репетиції» перед виступом наодинці: ставити собі запитання, уголос на них відповідати, привчатися слухати своє мовлення.
Розпорядок дня
Харчуватися необхідно З-4 рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних поживних речовин в організмі та відновлять його енергетичні витрати.
Нормальний здоровий сон та повноцінний відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятися від щоденних занять спортом, розмов по телефону - це також буде своєрідним відпочинком.
Слід пам'ятати про біоритмічні особливості: «сова» неефективно працює о 6—8-й год. ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2-3-ої год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 год.
Можна вживати тонізуючі препарати, напри¬клад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву пити тільки вранці й небагато, аби прокинутися (для тих, хто саме так звик розпочинати свій день). Кава посилює Тривожний стан у людях, невпевнених у собі.
Заспокійливі медичні препарати зовсім вам не потрібні, бо можуть нашкодити через те, що гальмують нервові процеси та процеси відтворення вивченого матеріалу (до того ж, їх можна вживати лише за призначенням лікаря).
Чергування відпочинку й роботи. Обов’язково потрібно чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв занять, потім - 10 хв. перерви.
Фізична підготовка. Щоби бути у формі, зберегти своє фізичне та психічне здоров’я, необхідно виконувати фізичні вправи та рухи, які допоможуть позбутися пси¬хічного й фізичного напруження.
3а 2-3 дні до іспиту слід добре відпочити, інакше може з’явитися перевтома, що зведе всі ваші зусилля нанівець.
«Спокій, лише спокій». Слід завжди користуватися цією порадою. Адже нервують ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку.
Щоби подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, наче на іспиті. Уявіть складну ситуацію на виступі та знайдіть із неї вихід. Поставте самі до себе підступні запитання й дайте на них відповідь - подолайте свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх ще раз.
Мета кожного учня - скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох чинників: знань і вміння поводитись на іспитах. Майте вигляд упевненої в собі людини. Спрямуйте ромову в потрібне русло. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте питання. Ведіть, із викладачем діалог. Змінюйте думку, скеровуйте розмову в потрібному вам напрямі. Вдягніться на іспит охайно. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті. Продумайте поведінку і стиль розмови з викладачем. Будьте спокійними й зосередженими на змісті відповіді. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі абстрагуйтеся від усього непотрібного. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід себе виявиш якнайкраще.
Категорія: ДПА | Переглядів: 305 | Додав: Natalika | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Форма входу
Календар
«  Березень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Категорії розділу
Олімпіади, МАН [28]
Мистецтво [13]
ДПА [5]
ЗНО [22]
Свята [36]
Конкурси [38]
Анонси [5]
Акції [26]
Вчителям [9]
Батькам [11]
Гуртки [11]
Офіційно [110]
Стежинами майстерності [13]
Назустріч першокласнику [1]
Охорона праці та БЖД [47]
Екскурсії [5]
Психологічна служба [18]
Бібліотека [23]
200-річчя від дня народження Кобзаря [10]
Архів записів
Copyright Судилківська ЗОШ І-ІІІ ступенів © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz